Post card from Copenhagen

Så fik jeg endelig lavet min korte film. For et stykke tid siden så jeg Charlie Lockes video på Youtube, This is London – Adventures of the City Og det fik mig til at tænke om ikke jeg skulle lave en lignende video om København. Så jeg gik i gang med at skrive lokationer ned og så ellers bare afsted med stativ, ND-filter, slider og hvad der ellers skulle til.

Det der var sværest, og som tog mig  rigtig lang tid, var at finde noget egnet musik. Man kan nemlig ikke bare snuppe en nummer med Pharrell Williams eller Rasmus Seebach og bruge det. Man kan måske slippe afsted med det hvis det er en uskyldig video med hunden der leger i haven, men hvis det er kommercielt går det ikke. Min video er ikke kommerciel, men dog en slags demo-reel. Og for at være på den sikre side søgte jeg på bl.a. The Music Bed. Men det er svært at finde lige det nummer der passer ind i det kreative arbejde man har lagt mange timer i.
Men til sidst lykkedes det at finde et instrumentalnummer med Allegory Music som passer stemningsmæssigt.
Filmen har ikke noget egentlig handling, men er en serie stemningsbilleder fra morgen til aften. Håber du kan li’ den.

Dette indlæg blev udgivet i På opgave.... Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

