Laura, 18 år, modeblogger

I tirsdags var jeg i Fælledparken med Laura, for at lave portrætbilleder af hende. Laura er igang med en uddannelse inden for mode og på www.couturekulten.dk skriver hun om hvad der interesserer hende i branchen, og som regel er det hendes kæreste der laver billederne.
Flemming Windekilde hjalp mig med det praktiske, og det var en stor hjælp.

Ideen var at billederne gerne måtte sige lidt om hendes interesse, og at hun både skriver og laver billeder til sin blog. Jeg er specielt glad for det sidste billede, hvor hun står med siden til.
Jeg er helt blank når det kommer til poseringer, men Laura gjorde det af sig selv helt naturligt – nok fordi det ikke er første gang hun står foran et kamera 🙂

Til at bløde flashlyset tog jeg min Westcott Apollo Softbox med. Så: To lyskilder. Det naturligt tilstedeværende og én flash. Hjørnet af softboxen kan ses på nedenstående foto.

UPDATE: Har lige forsøgt mig med “The Brenizer Method”, Ryan Brenizers teknik hvor flere billeder stiches sammen til ét. Jeg tog et billede af Laura’s ansigt og overkrop. Låser fokus og eksponering og så 13 mere i en firkant omkring hende. Photoshop sticher det hele sammen via Automate/Photomerge. 14 billeder i alt. Se denne video hvor han forklarer det.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

