Endelig på gaden igen

Der er gået et stykke tid siden jeg har fået nogle ordentlige og seværdige ‘street shots’ i kassen. Men i går var jeg afsted med Flemming og Rikke. Vi fandt blandt andet krydset Pilestræde/Kronprinsensgade. Det viste sig at være et sted med en del trafik af mennesker til fods og på cykel, der mylrede ind og ud mellem hinanden. Og typerne var helt anderledes fra dem der gik på Købmagergade 50 m væk. Folk virkede mere målrettede, og mere modebevidste. Sjovt som tingene ændrer sig fra den ene gade til den anden.

Det sidste billede af de to piger tog jeg ved Nørreport station. Jeg spurgte om jeg måtte fotografere dem, og det var i orden med dem. Nu ærger jeg mig bare over at jeg ikke fik deres navne…..

Dette indlæg blev udgivet i På gaden. Bogmærk permalinket.

8 svar til Endelig på gaden igen

  1. Nabaz siger:

    ser godt ud Claus.

  2. Flemming Windekilde siger:

    Hmm, siger du at jeg blot skal træne noget mere…? 🙂

    • Admin siger:

      Måske. Jeg prøver selv at begrænse mig. I stedet for at have tre forskellige objektiver med, så tager jeg kun ét med. Med f.eks. en 35mm ved jeg efter et par timer præcist hvad der kan være med i billedet, allerede INDEN jeg kigger i søgeren. Til sidst tænker man i 35mm. Jo færre valg, jo mere enkelt, jo hurtigere, jo mere ro.
      Giver det mening? 🙂

      • Flemming Windekilde siger:

        Yes, og det rammer jo hovedet på sømmet, tømmer også altid tasken for alt det jeg ikke fik brugt. Næste gang bliver det med et enkelt objektiv…

  3. Flemming Windekilde siger:

    Halløj for nogle gode billeder, synes du fanger nogle rigtig spændende motiver med den 35mm, synes selv brændevidden er meget svær at arbejde med – qua vores snak omkring det at turde være tilstede og tæt på.

    • Admin siger:

      Tak Flemming. Ja, man skal tæt på. Giver dig ret i at det kræver mod. Men der er mere ‘story telling’ i vidvinkelbilleder end med ’85mm trygheden’ 🙂
      Hvad med dine billeder?

      • Flemming Windekilde siger:

        Dem jeg har taget med 35 mm’eren, dem er der ikke meget ved, synes ikke jeg fanger noget der ligesom skriger på at blive vist frem… læs kedelige! 85’eren giver mig ikke tryghed som sådanne, men giver mig mulighed for at komponere et mere roligt billede, uden for meget “støj” ala andre mennesker, skilte og alt det andet rod en by indeholder.

      • Admin siger:

        Så lyder det som om at du er ude i portrætfoto genren, og ikke ‘street photography’ 🙂

Skriv et svar

