Horisontalt eller vertikalt?

Hvad syn’s du?
Jeg laver en hel del ‘head shots’ til diverse firmaers intranet. De skal være ganske små – 150 x 190 pix er det typiske. Hidtil har jeg gået den traditionelle vej og lavet dem i det horisontale format. Men i aftes så jeg en video med Peter Hurley, der udelukkende laver dem i horisontal. Han hakker endda toppen af hovedet. Jeg overvejer at prøve mig frem på samme måde. Hvad tror du vil virke bedst på en webside? Og det er jo altså ikke portrætter vi taler om, men genren ‘head shots’.

Her er et par eksempler. Først ‘originalen’ og så eksempler på head shots.

Canon EF70-200mm f/2.8L IS USM, @ 180mm, f/3.5, 1/160 sek., ISO 200 med flash gemmen paraply fra højre.

Canon EF 85mm f/1.8 USM, f/2.5, 1/250 sek., ISO 400 i dagslys.

 

Når jeg ser på dem syn’s jeg at de horisontale har en anderledes og bedre dynamik. Og det gør bestemt ikke noget at toppen ikke er med.

Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

