Hjemme fra Istanbul igen…

Istanbul workshoppen er overstået. Og jeg fik ikke blogget alt det jeg gerne ville fortælle om undervejs.
De resterende dage har været fulde af gode oplevelser. To gange hver dag har jeg læsset billedfiler over på min laptop, for så at formatere kortet og tage afsted igen. I torsdags havde jeg en enetime med Ole Bo Jensen som er underviser (og for den sags skyld også inspirator og coach for os alle) hvor der var mulighed for at få spurgt ind til alt jeg kunne være i tvivl om. Med ham i ryggen fik jeg i løbet af en halv time skabt kontakt til, og taget billeder af automekanikere, et par mænd der sad og læste avis i deres garage og en 10-11 årig dreng der selv kom over og ville fotograferes. Det var faktisk lidt bekymrende at jeg først fik styr på tingene når jeg havde Ole med. Men heldigvis fortsatte det også uden ham. Det tog bare et par dage at komme i stødet.

Hele workshoppen går ud på at vi skal ende med 15 udvalgte billeder. Vi må selv bestemme emnet, men genren skal være gadefotografi relateret. Omkring 800 billeder er først reduceret ned til omkring 100. Derefter har Ole og jeg sorteret flere fra og så kom talet ned på 23. Her til aften (fredag) præsenterede jeg de endelige 15 på gruppens endelige møde. Og det er her det begynder at blive spændende. Redigeringen tvinger en til at tænke i en serie eller et budskab. Det betyder at der vil være en del ‘darlings’ der skal fjernes. Billeder man er meget glad for, men ikke passer ind i emnet.

Her er mine 15 udvalgte pix …

 

Der er et par billeder jeg egentlig gerne ville sortere fra. Men for øvelsens skyld er de med.
Alle billeder er skudt med min 35mm. Havde også min 24mm med, men den kom slet ikke op af tasken.

Her efter turen kan jeg konkludere at Istanbul er et godt sted til gadefotografi. Hvis man ikke kan få skabt kontakt dér er der ens egen skyld. Folk er meget imødekommende og flere beder selv om at blive fotograferet. Og tag så lige at kig forbi Oles hjemmeside med mange fantastiske billeder fra hans mange rejser eller kig hans kursusprogram igennem.

Dette indlæg blev udgivet i På gaden og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Hjemme fra Istanbul igen…

  1. Nabaz Anwar siger:

    Velkommen tilbage.
    Billede nr. 1 og 2 er helt klart de bedste. Godt gået 🙂

Skriv et svar

