1. dag i Istanbul

20120418-163109.jpgVi ankom i aftes til hotellet og derefter var der introduktionsmøde, hvor vi blandt andet skulle introducere os selv. Efter spisning tog alle ud i byen ganske kort, for at se lidt til nabolaget.

Istanbul er noget nær den største by i Europa og der bor 15-16 millioner mennesker. I nat blev jeg vækket to gange, da der blev kaldt til bøn fra den nærliggende minaret. Det skal man lige vænne sig til.

I dag er vi blevet kastet ud i at lave billeder på gaden, alene eller i små hold. Men inden vi blev sluppet løs skulle vi lige se Den Blå Moske som er på billedet skudt med min iPhone.

Jeg er ret glad fordi jeg (helt af mig selv) fik skabt kontakt tre gange, og fik lov til at lave improviserede portrætter. Indtil videre er det ret svært at få lov at tage billeder af piger med tørklæde. Og dog – det er lykkedes for min følgesvend, Kirsten. Så det kan lade sig gøre….
Dem jeg fik ‘åbnet’ var ældre mænd. Den slags der sidder foran deres butik, eller slapper af med the på en bænk. Et relativt taknemmeligt motiv viser det sig, da de er meget imødekommende, venlige og stolte. Når jeg er færdig med billederne kommer de op her på blogen.

Efter næsten seks timer på gaden er jeg nu tilbage på hotellet for at holde en kort pause. Vi skal spise sammen, og så er resten af aftenen åben til hvad man nu har lyst til.

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration, På gaden og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

