Forberedelser til workshop

Tirsdag aften mødtes jeg med de andre deltagere til workshoppen i Istanbul. De sidste detaljer kom på plads og vi blev delt op i to hold. Vi ved stadig ikke alt om hvad der skal foregå. Instruktørene, Ole og Mads, har stadig et par hemmeligheder i ærmet til når vi står dernede. Og så gik der ellers teknik-snak i den.

20120411-225916.jpg

Ole bruger ofte en Leica M9 på den slags ture. Og da jeg selv har en våd drøm om sådan en, sad jeg det meste af aftenen og forsøgte mig med at stille skarpt ‘rangefinder style’ med det dyre apparat. Umiddelbart ikke så let når man er vant til AF….

20120411-224027.jpg

På billedet ovenfor er noget andet lækkert gear. Ikke nødvendigs noget der skal med på turen, da vi skal arbejde efter princippet: Enkelt, diskret og med fast vidvinkel. Ole har lige fået den nye Canon Eos 5D mrkIII – et kamera som står højt på min ønskeseddel. Det er større end det gamle mrkII, men med et bedre greb. Lyden fra lukkeren kan indstilles til at være næsten lydløs og AF er lynhurtig. Selvom min 5D er nærmest håbløst oldnordisk til sammenligning, er det rart at designet på den nye model stadig grundlæggende er det samme. Så jeg havde ingen problemer med at finde rundt i menuerne.

Herover er hvad jeg regner med at skulle tage med på turen. Meget mindre end jeg oprindeligt regnede med. Men vi skal slæbe det rundt i byen 6-8 timer hver dag. Så et kamerahus, to objektiver (en 24mm og en 35mm), ekstra batterier og en oplader, en bærbar og så min gode gamle beat-up Domke taske. Desuden tager jeg min MP3 stereooptager med. Hvem ved om ikke det vil være fedt at komme hjem med lyd fra gaderne og markederne i den 13 mil. store by til et soundslideshow?

Hvis jeg får tid til det undervejs, vil jeg forsøge at snuppe et par iPhone billeder, som havner her på bloggen.

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

