Hvor går grænsen?

Er det okay at ‘skyde’ hvem som helst man ser på gaden? Hvis du har læst et par andre posts her på min blog, ved du at det er noget der optager mig.
Det er min overbevisning, at dem der tiltrækker mig rent fotografisk er dem der skiller sig ud. Hvem vil se et billede af det ‘almindelige par’ i jeans og dynejakke mens de går en tur på Strøget? Ikke mig. Dem jeg husker fra dagens gåtur med kameraet er dem jeg gerne ville vide mere om, er dem der ser anderledes ud, klæder sig anderledes eller opfører sig anderledes. En sjov gestus mellem et par. En mand der ser ud som om han lige er landet fra 1942. En kontrast mellem to muslimske piger med tørklæde og to danske piger med synlige tatoveringer.
Men at tage de billeder kræver ofte mod. Ovenstående billede har jeg været meget i tvivl om jeg skulle bringe det her på bloggen. Det er jo langt fra ‘pænt’. Eller det portrætterer ikke nogen særlig pænt. Men jeg syn’s det er et ærligt billede med en god energi.
Hvad syn’s du?

Dette indlæg blev udgivet i På gaden og tagget . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

