Workshop i Istanbul

Hurra-hurra!
Til april skal jeg på en workshop i Istanbul, og emnet er gadefotografi. Det er Ole Bo Jensen der afholder kurset, og han har allerede været i byen 4-5 gange.

Istanbul skulle være et godt sted at fotografere på gaden. Det er et meget stolt folk, og selvom alt er relativt skulle de generelt ikke have noget imod turister med kameraer. Især ikke hvis man giver noget af sig selv igen. Jeg har været til et indledende arrangement med de andre deltagere, og det lover altsammen rigtig godt.

Ole har jeg fulgt i snart mange år, siden jeg så hans hjemmeside. Jeg blev straks meget imponeret over hans kompromisløshed, farver, komposition og tekniske dygtighed. I 2006 tog jeg med ham og et par gutter til Berlin, på et lignende kursus, hvor jeg blev kastet ud i specielt én ting jeg aldrig glemmer: Ole bad mig tage et billede af et par der sad på en bænk i en park og kyssede. Og ikke fra den anden side af vejen. Næ, jeg skulle gå hen til dem og tage det på et par meters afstand. Det var grænseoverskridende for mig, men det fik mig ud af komfortzonen og det er det der skal til.

Foto: Ole Bo Jensen

Jeg glæder mig meget, for jeg ved at jeg også denne gang bliver udfordret alle 6 dage med indlagte opgaver, præsentation, kritik og også et par ting vi først får at vide dernede. Og det er vist lige det jeg har brug for!

http://workshops4u.dk/

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration, På gaden og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

