Triple-portræt til forside

I mandags var jeg på besøg i Kolding, for at lave billeder til en historie i Lemvigh-Müllers medarbejderblad.

I efteråret 2011 stoppede Mette og Anita på Lemvigh-Müllers lager deres kollega Per, og spurgte om han var okay. Han så usædvanlig træt ud, og det resulterede i at han gik hjem og til lægen. Han fik straks konstateret sukkersyge. I dag er Per tilbage på jobbet, men i mellemtiden fik han også en lammelse i musklerne i ansigtet.

Min kollega interviewede de tre, som i dag er meget tætte og gode venner da pigerne næsten reddede hans liv, mens jeg forsøgte at finde et sted til fotografering. Per er truckfører, så valget faldt på et billede på eller omkring den.

For nylig bestilte jeg en Westcott Apollo Softbox 28″. Den fik jeg en kollega til at holde og det kom til at virke fint. En Pocket Wizzard talte sammen med flashen i softboxen.

Klik på billederne for at se dem i en større udgave.

Canon Eos 5D, EF 35mm 1.4L USM @ f/5.0, 1/80 sek., ISO 400.

Efter sorteringen står jeg tilbage med disse tre. Nu skal jeg til at vælge hvilket et der skal bruges. Jeg er klar over at billederne er ret ens og at de alle kan bruges.
Hvilket et kan du bedst li?

Dette indlæg blev udgivet i På opgave... og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Triple-portræt til forside

  1. Flemming Windekilde siger:

    Hej Claus

    Jeg er klart til det øverste billede, her er en super god harmoni i hele billedet, endda lidt symbolik i styrtbøjlen på trucken. Styrtbøjlen ender i både Mette og Anitas hoved og Per holder fast i samme, lidt som situationen de var igennem, to sjæle samme tanke og Per der holder fast i deres omsorg for ham. Dejligt billede af nogle gode kollegaer!

    Jeg synes det er et lækket lys du har fået lagt på alle billederne!

    God weekend

Skriv et svar

