Reklamefoto til håndværkerbutik

I går onsdag lavede jeg billeder i Lemvigh-Müllers håndværkerbutik i Kolding.
I butikken kommer der elektrikere, vvs-montører og andre håndvækere når de køber ind til f.eks. byggepladsen eller deres bil.
Opgaven lød på at der skulle bruges generelle billeder fra butikken, til når Lemvigh-Müller producerer og udgiver salgsmateriale. Det skulle ikke vise størrelsen på sortimentet – mere en slags stemningsbillede af butikken. Så alt i alt det stod faktisk ret åbent mht. hvad jeg ville lave.

Det stod ret hurtigt klart for mig at det virkede bedst hvis der var mennesker med, og ikke f.eks. kun værktøj, arbejdstøj og hvad der nu ellers findes i butikken. De to billeder er hvad jeg står tilbage med efter sorteringen af de ca. 100 billeder jeg tog. Faktisk har jeg flere, men det er variationer af det samme. Og så har jeg også et hvor jeg ikke har fået tilladelse til at bringe det her på min blog endnu.
Til disse billeder har jeg brugt min 85mm 1.8. Den komprimerer det hele på en god måde. Man er på en tilpas afstand til at man ikke står helt tæt på ‘modellerne’ og så er den ret fantastisk til at sløre baggrunden. Begge billeder er belyst med en flash i en paraply. Hvis ikke jeg gjorde det ville det blive lidt for mat. De mange emner, hvor flere af dem er i metal, gør sig rigtig godt med lidt ekstra lys ind fra siden.

Til dette billede fik jeg en hjælper til at holde en flash i en paraply lige udenfor billedet til højre. Flashlyset får blandt andet spraydåserne til at tage sig godt ud. Og der kommer flere detaljer frem i mandens jakke.

Til dette billede fik jeg en hjælper til at holde en flash i en paraply lige bagved manden til venstre.

Hvad syn’s du om det? Jeg kan godt bruge lidt konstruktiv feedback 🙂

Dette indlæg blev udgivet i På opgave... og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Reklamefoto til håndværkerbutik

  1. Flemming Windekilde siger:

    Hej Claus

    Jeg har lidt kritik…

    Lampen i loftet, den genere mig, den bidrager ikke med noget – billedet falder mere til ro uden den. Så synes jeg der er lidt omkring lys og farve temperatur, på det nederste billede, måske ville et gel filter kunne have givet lidt varme ved/omkring bagside af PC skærmen, den er meget kold i farven. Den lille lysestribe ved toppen mandens hoved synes jeg trækker for meget opmærksomhed.

    Kuglepinden Jens omtaler, den så jeg slet ikke, men synes nu det virker meget naturligt.

    Det første billede har jeg intet til… jo… fine farver og lækkert lys.

    /Flemming

    • Admin siger:

      Hej Flemming – godt at høre fra dig.

      Godt set! Jeg havde lidt problemer med lyset der faldt på pigen. Det var (og er) for varmt og det ses rigtig nok tydeligt på bagsiden af skærmen. Det må være fordi at der er kunstlys i lokalet, og flashlyset er varmere. Jeg har endda trukket lidt ud i billedbehandlingen.
      Billedet er ikke beskåret tættere pga. grafikeren tit gerne vil ha’ lidt at arbejde med. Men det er ingen undskyldning i dette tilfælde. Så alt i alt godt set, min ven 🙂

  2. Jens siger:

    God stemning, og en sød kollega vi har der i Kolding.
    Som lidt “konstruktivt”, undre det mig at hun skal til at bruge kuglepennen med venstre hånd til at skrive på tastaturet?

    Mvh
    Jens

    • Admin siger:

      Hej Jens….fra Hillerød, ikke?

      Godt set! Det var mig selv der bad hende finde en kuglepen. Men jeg kan godt se at den er ret overflødig. Det ville nok blive bedre helt uden 🙂
      Tak for din respons.

      C

Skriv et svar

