En halv Jesper

Har du nogensinde lavet en googlesøgning på dig selv?
Det gjorde jeg igår, og blandt resultaterne kom nedenstående. Det er et foto jeg har lavet af bestyrelsesformanden i Læger Uden Grænser (MSF), Jesper Jørgensen.

Det er en artikel fra begyndelsen af december 2011. Jeg blev noget overrasket (og irriteret) over at se mit billede skåret midt over. Straks skrev jeg til Jesper for at høre om han kendte noget til det. Det gjorde han faktisk, og Berlingske skulle have forsikret ham, at i den trykte udgave kom billedet med, uden den uheldige beskæring. Og det var da rart at høre. For der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det. Berlingske bruger helt sikkert et CMS system til at administrere hjemmesiden, så billedet har sikkert skulle passe ind i en skabelon. Men den skabelon giver jeg da ikke meget for!
I mit arkiv har jeg en anden version af billedet med mere luft i siderne, så hvis det skal passe til et format som i Berlingske, bliver det forhåbentlig ikke skåret uheldigt. Det sender jeg nu til presseafdelingen i MSF – og håber medierne en anden gang vælger det. Eller ringer til fotografen først!

Læs eller se artiklen her:
http://www.b.dk/nationalt/vi-skal-gaa-foran-i-kampen-mod-hivaids#

Dette indlæg blev udgivet i På opgave... og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

