Jagten på en god Canon reklame

Det er efterhånden tredje eller fjerde gang jeg tager hatten af for Nikon og deres markedsføring. De kan bare noget som virker – i hvertfald på mig.

Ovenstående reklame er ikke en jeg selv aktivt har opsøgt, men bare en jeg faldt over på Youtube. Og den virker, først og fremmest fordi den leverer en god stemning, men også fordi den viser almindelige mennesker der med lethed udretter store ting med et lille kamera.

Youtubes “Recomendations” foreslår også reklamer fra Canon. Men jeg kan ikke huske at jeg har set noget godt fra deres side i meget lang tid. Se for eksempel disse, som efter min mening ikke er lige så gode som Nikons.
Det er ret tydeligt at den her er ikke beregnet til det europæiske marked. Den slags går åbenbart an på det asiatiske marked…

Og så er der også den (og der er faktisk flere) med Avril Lavigne. Heller ikke videre fantastisk…..

Det undrer mig lidt at Canon, der er mange gange større end Nikon, ikke evner at lave gode reklamer. Selvfølgelig er det en smagssag. Men ser du en reklame fra Canon som du mener er rigtig god, så send den lige videre til mig!!

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration, Video og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

