Forside til medarbejderblad

I sidste blogpost skrev jeg om valget mellem tre billeder, til forsiden på det medarbejderblad jeg laver for Lemvigh-Müller. Det blev ovenstående (nummer 1) der blev valgt.
Grunden til at det ikke blev et af de andre er simpelthen at der er lidt mere aktivitet og flere mennesker på det med kranen. Min favorit var dog lastbilen. Men det blev valgt fra pga. at der netop ikke er nok mennesker på. Selv syn’s jeg at det er godt fordi lyset er dramatisk, og fordi lastbilen er en central del af historien. Og i mine øjne er der også mere nat over billedet. Billede 2 og 3 vil være med inde i bladet.

Det er ret interessant at lave billeder til magasinforsider. I min situation er jeg med ‘på begge sider af bordet’ da jeg jo også producerer bladet. Det er ofte små forskelle der gør udfaldet. Journalisten har en ide om budskabet. Den ansvarlige redaktør har ofte en mere politisk holdning til valget, og endelig har både fotografen (og grafikeren) en mere visuel holdning til hvad der skal til for at design, tekst og billedvalg går op i en højere enhed. Og endelig skal alle helst være enige.
Så kunne jeg stille det næste spørgsmål: Hvem mener I har det endelige ord? Okay, det ved I…..det har den ansvarlige redaktør 🙂

Dette indlæg blev udgivet i På opgave... og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Forside til medarbejderblad

  1. Flemming Windekilde siger:

    I bund og grund er det vel underordnet hvilket der blev valgt, du har jo hele tre billeder med… men derfor kan man jo godt ha’ sin helt egen favorit! 🙂 Men jeg kommer til at tænke på hvilket journalisten ville vælge til at krydre sin historie med??

    • Admin siger:

      Redaktøren, som i dette tilfælde også er journalisten, var sammen med den ansvarshavende redaktør enige om forsidebiledet. De syn’s at det er vigtigt at der er mennesker på forsiden. Det syn’s jeg også. Men derfor var billedet med lastbilen stadig min favorit. Det er ofte små forskele der gør udfaldet.

Skriv et svar

