Stem på en forside

Sidst i august måned var jeg i Randers for at lave billeder til Lemvigh-Müllers medarbejderblad. Det drejer sig om lagerarbejdere og lastbilchauffører på natarbejde, og hvad der gør at man vælger et job hvor man skal møde fra kl. 22:00 til 06:00.

Selve opgaven bestod i at lave billeder af aktiviteterne, og ikke mindst skyde noget der kunne fungere på forsiden af bladet. Der var selvsagt ikke meget lys, og det der var inde i hallerne var giftigt kunstlys. Det meste af tiden arbejde jeg i iso 800 området, som er på kanten af hvad jeg syn’s min 5D kan, uden der kommer for meget støj. Min 85mm 1.8 var den jeg brugte mest, sammen med en 35mm 1.4. Min flash blev i tasken.

Medarbejderbladet sætter jeg selv op og sender til tryk. Det kører efter en designmanual, og idag lavede jeg tre testforsider. Redaktøren og jeg har vores favorit. På mandag skal den endelige beslutning tages. Og så er det at jeg syn’s det kunne være interessant at høre DIN mening. Hvilket billede syn’s du fungerer bedst til forsiden? Klik for at se dem i store versioner.

Nr. 1: Kran:

Nr. 2: Lastbil:

Nr. 3: På ladet:

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration, På opgave.... Bogmærk permalinket.

2 svar til Stem på en forside

  1. Henrik Petersen siger:

    Hej

    For det første syntes jeg alle 3 billeder er kanon gode og meget velegnet til forsiden!
    Dog blev jeg med det samme fanget af billede nr. 1 som jeg syntes er bedst og mest interessant at kigge på.

    /Henrik

  2. Flemming Windekilde siger:

    Halløj Claus

    Som forside ville jeg klart vælge Nr.2:Lastbil

    Det er det billede jeg synes er det mest spændende at kigge på, en forside skal jo (I mine øjne!) være en appetitvækker til resten af artiklen om natarbejde, det er klart det billede jeg synes fanger stemningen af nat på den bedste måde.

    Netop det at du har fanget det hæslige orange lys og lyset af forlygter, understreger for mig, at her er der tale om nat aktivitet – samtidigt kan de to andre billeder kan fint understøtte en tekst omkring natarbejde inde i bladet. Desuden kan jeg rigtig godt lide den dynamik der er i den (Bevidst?) skæve beskæring af billedet.

    Jeg er spændt på at hører hvilket det ender med og hvorfor!?

Skriv et svar

