Rom 2011

Solskin. 30 graders varme. Blå himmel. Espresso. Bøffelost. Friske tomater. Vespa scootere. Rødvin, og jeg kunne blive ved. Fire dages ferie i det centrale Rom er alt for lidt, og jeg er klar til at tage afsted igen med det samme.

Da jeg var på ferie med den nærmeste familie var kameragearet lidt i baggrunden. Jeg ville ikke slæbe rundt på for meget, så det blev min 5D og min 35mm 1.4 og min 85mm 1.8 jeg havde med i skuldertasken. Og selvfølgelig var der alligevel noget jeg kom til at savne undervejs: En flash og min nye 24mm. Men jeg lærte også at selv 4-5 ekstra 5d kamerabatterier var lige i underkanten til fire dage. Så rigeligt med ekstrabatterier eller en oplader SKAL man altid have med – det er dumt at stå og mangle dem.
Her et lille udvalg – jeg vil meget gerne høre et par kommentarer eller spørgsmål 🙂


Ved Den Spanske Trappe.


Turister på Piazza San Pietro.


Piazza Farnese.


Souvenirs.


Ved Trevi Fontænen.


Piazza Farnese.


Sant’Andrea della Valle.

Første skoledag i “Scuola Elementare“.


Morgenmad på tagterrassen.


Trappen op til lejligheden i Largo dei Library.


En af de tre stuer i lejligheden i Largo dei Library.


Et af de to badeværelser i lejligheden i Largo dei Library.

Dette indlæg blev udgivet i På gaden og tagget , , , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til Rom 2011

  1. Lasse Byrdal siger:

    Super dejlige billeder!
    Jeg undre bare.. hvor kommer lyset fra i billedet “En af de tre stuer…” ?
    Synes både det kommer oppe fra og samtidig op fa bordet.. ?!

    • Admin siger:

      Hej Lasse

      Ja, du har ret. Det ser dramatisk ud. Om eftermiddagen kommer sollyset ind af stuens eneste vindue, lige til højre i billedet, og reflekteres i stolen og bordet der malet lyserød. Så det er derfor at hele rummet bades i det varme lys.

  2. mette siger:

    fede billeder Klaus =)

Skriv et svar

