Electric Moose

Over en måned siden sidste blogpost. Men her kommer et bandfoto jeg lavede i aftes. Firmaets sommerfest havde engageret kokken og it-fyren til at komme og sørge for musikken med deres band, Electric Moose.

Det hele gik meget hurtigt. Jeg var ikke forberedt på at skulle lave dette billede og havde ikke gear med til det. Jeg havde min 35mm 1.4, 50mm 1.4 og min 85mm 1.8 med og en flash med radiosendere. De spurgte om jeg ville lave billedet kl. 19:55 og de skulle spille kl. 20:00 – så det skulle gå lidt hurtigt.
Jeg fik en hjælper til at holde min speedlite ude til venstre for mig på ca. 1/8 styrke og uden paraply eller noget. Lige på og hårdt med 85mm’eren. Og så skete det der ikke måtte ske! Efter det syvende billede slap strømmen op. Over i tasken – ikke flere batterier = katastrofe! DET MÅ BARE IKKE SKE! Heldigvis var det femte billede nogenlunde i orden (det du ser her) og vi aftalte på stedet at gentage det hele en af de nærmeste dage. Så har vi bedre tid og jeg tager en paraply med – og ekstra batterier!!

Jeg er klar over at billedet ikke vinder nogen priser. Det er ret ‘straight up’ og klassisk. Det lykkedes mig at undgå de værste irriterende lygtepæle og grimme bygninger i baggrunden. Himlen i baggrunden var rigtig god, så den ville jeg udnytte og på dagslys-whitebalance blev den ekstra blå.

Hvad syn’s du? Hvad kan gøres bedre næste gang?

Dette indlæg blev udgivet i På opgave... og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

