Lightroom webalbum

Da studenterne sprang ud for nogle dage siden, fik jeg skudt en del billeder af et hold fra Ørestad Gymnasium. Jeg gav dem i alt fire visitkort, men da de jo havde fået en del inden for vesten har de nok glemt alt om mig….eller smidt mine kort væk. Ærgerligt, for jeg ville gerne give dem de billeder.

I Lightroom har jeg lavet et webalbum af de omtalte billeder. Har man en hjemmeside med eget domaine er det let at placere det i et sub-domæne og et lille web-slideshow. Min hjemmeside er hostet hos One, men er lavet i det værktøj som 4ormat stiller til rådighed. Men netop dér virker det ikke (4ormat bakker pt. ikke sub-domænefunktionen op). Men Lightroom kan også eksportere det samme webalbum til en samlet mappe. På den måde sender jeg mappen med alle filerne over ftp til min udbyder. Fedt!

Se et eksempel på webalbum som slideshow her (åbner nyt vindue)

Som eksempel har jeg lavet to webalbum mere i en af de skabeloner man kan vælge. Sew dem her web01.k-foto.dk eller web02.k-foto.dk

Dette indlæg blev udgivet i Photoshop/Lightroom. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

