Canon 24mm 1.4 L II USM – førstehåndsindtryk

Så gjorde jeg det sgu’! Længe har jeg ønsket mig Canon’s EF 24mm 1.4 II.
I løbet af det sidste års tid har jeg stadig brugt min gode gamle 24-70mm 2.8, men mindre og mindre. Monteret på min 5D med batterigreb blev det for tungt. I én hånd og med en flash i den anden hånd blev det for klodset. 80% af tiden er det min 50mm 1.4 der sidder på huset. Så måske peger noget på at jeg efterhånden bruger de faste “primes” mere og mere.

Dette er et par af mine første skud med 24’eren.

Nu har jeg haft den i lidt over en uge, og jeg er ret imponeret over farverne og skarpheden. Den vækker ikke så meget opsigt som f.eks. min 24-70mm 2.8 og AF er mindst lige så hurtig. Den er relativ tung – over 600 gr., men jeg tror ikke det bliver noget problem. Når jeg får lavet lidt flere billeder og lært den bedre at kende poster jeg en længere beskrivelse.

Dette indlæg blev udgivet i Gear og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Canon 24mm 1.4 L II USM – førstehåndsindtryk

  1. lisbeth østergaard siger:

    Hej claus – du er bare for god. Og jeg vil også have et 24mm, 1-komma-vidunerlig-lysstyrke-der-røg-min-sofa-objektiv 🙂

  2. Jens siger:

    Lækkert billede af metalarbejderen Claus! Er det fra armeringsstationen i Helsinge?

    • Admin siger:

      Hej Jens.
      Jep, det er fra Helsinge. Umiddelbart skulle man ikke tro det, men det er faktisk en ganske fotogent sted! 🙂

Skriv et svar

