Farve eller sort/hvid?

Så vil jeg gerne høre din mening.
Idag var jeg til træning med en god bekendt der trænner MMA (Mixed Martial Arts). Det var varmt, og der blev svedt godt igennem. Hvad virker bedst? Farve eller sort/hvid?

Ny version pr. 26. april
Her har jeg løftet med ca. en halv blænde, løftet i den blå tone og skærpet kontrasten en anelse.

Det er gået hen og er blevet en lang blogpost med dette sort/hvide/gråtone billede 🙂
Men jeg lærer meget, og er glad for de forskellige indlæg. Her et tredje førsøg en anelse mørkere og med mere kontrast.

Dette indlæg blev udgivet i Photography, Uncategorized og tagget , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Farve eller sort/hvid?

  1. Ursula siger:

    Hm, nu synes jeg den blev lidt for lys og “gråtoneagtig”, måske du skulle prøve en mellemting. Jeg kan personligt godt lide mere kontrast.

  2. Lasse Byrdal siger:

    Jeg synes helt klart det sort/hvide! Jeg er faktisk enig med Ursula med både baggrunden og svenden. Evt kunne du prøve at gøre de mørke områder på brystet og under hagen lidt lysere.

    Sort/hvid…?! Hvis man lader Photoshop konvertere sit billede til S/H bliver det vel S/H og ikke gråtone?
    @Jakob Vibe : Jeg læste dit blog indlæg og må helt ærligt indrømme, at jeg ikke kan se forskellen på om det er gråtone eller S/H. Er det ikke et spørgsmål om kontrast og hvor meget sort vs hvid man vælger at bruge ?
    Så vidt jeg kan huske så bliver sort + hvid vel grå… 😉

    • Admin siger:

      Jeg vil give både Ursula og dig Lasse ret i, at farvebilledet har en noget urolig baggrund. Det er helt anderledes roligt på gråtonebilledet.

  3. Hej,
    Jeg stemme på den s/h version. Jeg syntes at udtrykket kommer lidt bedre frem, altså man “formenner” næsten den hårde træning. Jeg kan også godt lide farve billedet, men det virker som en reklame billede for noget man binder om hænderne.
    Mvh Søren

    • Admin siger:

      Hej Søren
      Jeg er også lidt i tvivl om hvad der er bedst. Måske er det fordi der lige p.t. ikke er noget billedet skal bruges til og dermed ikke noget mål med billedet. Det er bare et forsøg. På et senere tidspunkt er det dog meningen at flere billeder af Nicolas og hans træning skal ende med et Soundslideshow…

      Tak for din kommentar og velkommen på min blog 🙂

  4. Jakob Vibe siger:

    Hej Claus

    Nu mener du vel farver eller gråtone… for umiddelbart er der ikke noget sort/hvid over din gråtonekonvertering.
    Jeg ville hæve værdien for black, øge kontrasten, måske endda også eksponeringen.

    Jeg håber det giver mening, fordi så tror jeg at det sort/hvide billede kunne blive det bedste.

    • Admin siger:

      Hej Jacob
      Tak for din kommentar som bestemt giver mening. Jeg går ud fra at vi næsten må være ude i en definition på hvad der er hvad. Og det er korrekt at det hedder gråtoner. Sort/hvid må i så fald være det man kalder ‘streg’ eller 1bit = sort eller hvid og ingen gråtoner i mellem.
      Når jeg ser billedet her på min skærm på arbejdet (30″ Apple) ser det mørkere ud end hjemme på min Macbook Pro 15″. Så nu vil jeg gå hjem og lave en mere i en lysere version.

  5. Ursula siger:

    Jeg kan umiddelbart bedst lide s/h, man ser ikke den rodede baggrund og kontrasterne er gode. Til gengæld ser man sveden meget bedre på farvebilledet 😉

Skriv et svar

