Ferie!

1. april og jeg har ferie. Det føles ret godt! Et par praktiske ting skal ordnes og så ind til byen med kameratasken…….lad mig høre hvad du syn’s om og hvad du ikke syn’s om.


“Woman In Red” Jeg er ikke helt sikker på hendes udtryk. “Hva’ nu? Få det nu overstået, makker!”


Turisterne her nåede at pege i alle retninger, inden de blev enige.


Jeg gad godt at vide hvor de var på vej hen!


Jeg håbede lidt at han ville sætte sig op og forsøge at cykle. Men desværre….. 🙂


Jeg skød fem billeder af parret. Dette er nummer to og de sidste var endnu tættere på. De så eller hørte intet! 🙂

Én god erfaring er høstet: Det er godt at stå ved en bus- eller togstation. Her er mange der siger farvel til deres kæreste eller giver venner et gensynskram. Og mens de er optaget med det kan man rykke tæt på og skydes løs.

Dette indlæg blev udgivet i På gaden og tagget , , . Bogmærk permalinket.

3 svar til Ferie!

  1. Lasse Byrdal siger:

    Jeg er helt enig… Det er spontanitet der er det essentielle. Ved opstillede billeder falder idéen med street fotos lidt fra hinanden.
    Jeg har også forsøgt mig lidt på street photography men må indrømme at jeg ikke “tør” gå helt tæt på. Kører en lidt mere paparazzi version med en 70-300mm 😉

  2. Lasse Byrdal siger:

    Super fine billeder!

    Jeg bliver nødt til at spørger dig. Skyder du bare løs på og er folk ligeglade ?
    Er der ikke flere som undre sig hvorfor du lige tage billeder af dem ?

    Hvilket objektiv bruger til disse street fotos ?

    Fedt site i øvrigt..

    • Admin siger:

      Hej Lasse
      Tak for de pæne ord om mine billeder.
      Ja, man kan godt sige at jeg skyder direkte løs på folk. Jeg spørger som regel ikke om lov. Så ville jeg ikke kunne nå det, og ideen er jo netop at det skal være improviseret. De allerfleste er helt okay med det. Få vil helst være fri og kun meget få beder mig om at slette billedet. Det er kun sket to eller tre gange.
      Til de billeder du ser her på min blog, og som er lavet på gaden, er næsten alle lavet med en 50mm 1.4. Jeg kunne godt tænke mig en 35mm eller en 28mm til at supplere med. Jeg har en 24-70mm 2.8, men den er alt for tung, uhandy og ikke særlig diskret. Nogen gange bruger jeg også en 85mm 1.8.

Skriv et svar

