Sort/hvid eller farve?

Idag stod jeg en halv time ved Nørreport station after arbejde for at ‘skyde’ tilfældige mennesker. Det gik rimelig godt. Kun få vrissede lidt af mig 🙂
I Lightroom fandt jeg på at lave en sort/hvid og en farveversion af det samme billede. Hvilket et kan du bedst li’? Hvad virker bedst? Klik for at se en større version af billederne…

Selv er jeg lidt i tvivl. På farvebilledet kan man ane forårssolen. På det sort/hvide ledes blikket hurtigt til ansigterne. Eller hvad syn’s du?

Dette indlæg blev udgivet i På gaden og tagget , , , , , . Bogmærk permalinket.

8 svar til Sort/hvid eller farve?

  1. Ursula siger:

    Sjovt i øvrigt at tænke på at det er et meget “dansk” billede, det her. Alle unge mennesker har slæbt rundt på sådan en kasse på et eller andet tidspunkt. I Australien så jeg aldrig dette fænomen. Her findes der drive-in beer stores, hvor man bare åbner for bagsmækken, bestiller og betaler gennem vinduet og så derudaf igen….

  2. noerrebro siger:

    *så få farver

  3. noerrebro siger:

    de er faktisk begge ret fede… hm… normalt er jeg til sort/hvid, men jeg synes, at farvebilledet her er det bedste – måske netop fordi der er så farver i forvejen

  4. Ursula siger:

    Det eneste jeg ser på farvebilledet er Tuborg Øl…. Var lige fristet til at sige sort/hvis med ølkassen i farve 😉

Skriv et svar

