Three hours

Mens jeg i søndags passede min søsters unger fik jeg sat noget gear op til at lave en ‘time lapse’. Denne er ikke noget særligt, men det er noget jeg gerne vil lave mere af. Men det kræver en god ‘location’. Så jeg er hele tiden på udkig efter et relativt højt placeret sted hvor kameraet kan fange et interessant forløb.

Husk lyd! 🙂

Tre timer, fra kl. 17:00 til 20:00 gav ca. 1060 billeder. Ét billede hver 10. sekund. Hjem og lave en batch i Photoshop til at sætte billederne ned i størrelse og bagefter samle dem i Quicktime. Endelig lagde jeg lyd på i iMovie 08.
Hvad syn’s du om den?

Dette indlæg blev udgivet i Video og tagget , , . Bogmærk permalinket.

6 svar til Three hours

  1. Ursula siger:

    Ha ha…det giver jo god mening. Har nærmest glemt den knap her på det sidste 😉

    • Admin siger:

      Jeg vil heller ikke råde dig til at bruge den til ret meget. Man har slet intet valg på det program. Den står ikke engang på RAW. Så jeg blev også overrasket, da jeg læste om en fotograf der netop mente at den var det bedste bud når det gælder timelapse over lang tid. Hvis det gælder en optagelse midt på dagen uden de store ændringer i eksponeringen kan man sikkert fint kaste sig over blænde- eller lukkertidspriortering….

      • Ursula siger:

        Det tror jeg faktisk ikke engang man kan. Det er overraskende hvor meget sol og skygge kan forandre tallene på en dag, hvor solen virkelig skinner…som idag f.eks.

      • Admin siger:

        Ja, det er rigtigt. I et af mine første forsøg på AV havde jeg et pol-filter på for at skære lidt ned på reflektioner og på lyset midt på dagen. Men jeg kunne ha’ sagt mig selv at det så også gav for lange lukkertider om natten. Og så kunne jeg pludselig ikke nå de ønskede to eksp. i minuttet. Lukkertiderne kom nogle gange helt op på 32 sek! 🙂

        Hvad med dig? Har du adgang til en god udsigt, noget trafik eller lignende? Så kunne du også prøve 🙂

  2. Ursula siger:

    Orv, hvor er den fin!
    Imponerende så fint lyset skifter fra sol, til varm solnedgang, til kold og så de smukke aftenslys….
    Hvordan gør du med lukkertid?

    • Admin siger:

      Jeg bruger programmet med den grønne firkant = automatik. Så vælger den selv iso, lukkertid og blænde. Indtil videre fungerer det ret godt med de lange lukkertider der kan opstå om aftenen.

Skriv et svar

