For den gode sag

Malthe arbejder for en stor velgørende organisation der forsøger at rejse penge for mennesker i bl.a. Afrika. Jeg mødte ham på Strøget i København i fredags, hvor han kom hen og spurgte om jeg ville støtte formålet. Det ville jeg gerne, især hvis jeg måtte lave et portræt af ham.

Malthe er en god sælger (selvom han ikke brød sig om den betegnelse) så vi talte om organisationes arbejde i 10 minutter, og i den tid tænkte jeg en hel del på hvordan jeg skulle skyde portrættet. Skulle jeg det ene eller det andet, hvilken vej og hvordan? Til sidst besluttede jeg at gøre det så simpelt som overhovedet muligt: Lige på og hårdt med min trofaste 50mm 1.4. Malthe var ikke så vild med at navnet på hans organisation kom med på billedet, da han ikke kendte mig godt nok. Det er ok med mig. Så jeg har beskåret billedet ret meget.

Dette indlæg blev udgivet i På gaden, Photography og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

2 svar til For den gode sag

  1. noerrebro siger:

    Gud, det er jo Malthe!
    Jeg snuser lige lidt rundt – gode billeder!

Skriv et svar

