Nyt gear

Når man nu alligevel ligger syg (men er ved at få det bedre) kan man jo lige så godt bruge tiden på at poste noget om den fede kamerataske jeg lige har anskaffet mig.

Jeg eeeelsker kameratasker! Men jeg har længe søgt efter en mere anonym en af slagsen, en der ikke skriger digitalkamera-og-andet-gear. Jeg har en Lowepro rygsæk, en Lowepro Stealth Reporter 400 og 500 og endelig en gammel godt brugt Domke F3. Den nye taske skulle være en slags til-og-fra-arbejde-taske til kun det aller vigtigste og også gerne have plads til en bog til s-togsturen. Crumpler kom tæt på, men jeg er ikke vild med deres overdrevne brug af velcro. Det er umuligt at åbne de tasker uden at alle i nabolaget hører det. I sidste måned så jeg at Goecker havde fået ThinkTanks nye Retrospective 30 Pinestone Poly Canvas hjem i sortimentet. Haps…!

Den fås også i sort, men jeg er ret vild med det slidte og forvaskes Pinestone look, så det blev den model jeg valgte. Tasken ligner ikke umiddelbart noget der har med foto at gøre.

Der er plads til ret meget i 30 modellen. Lige p.t. har jeg min 5D, en 50mm 1.4, en 85mm 1.8, en flash, et par PocketWizards og endda min gamle Rolleicord. Der er rumdelere til at flytte rundt på og der følger ekstra delere med. Remmen er bred, og det er noget der for mig er ret vigtigt så man ikke får ondt i skulderen.

Som sagt er jeg ikke meget for overdreven brug af velcro, så det er næsten som om at ThinkTank har udviklet denne taske netop til mig. Der er to “sound silencers” under klappen der giver mulighed for at minimere velcro-støjen op og ned. Det er sgu’ smart!

Endelig en taske der ikke ser ud af noget specielt. Og dog – jeg syn’s den er lækker! 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Gear og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Nyt gear

  1. Flemming siger:

    Tillykke med den og velkommen i klubben! 🙂

Skriv et svar

