Når job og hobby flyder sammen

Til daglig arbejder jeg som grafiker. Og på mit arbejde er jeg så heldig at jeg får lov til at skyde et foto i ny og næ. Så det kan jeg flette ind i min hverdag mellem forskellige slags tryksager. Ofte hyrer jeg en anden fotograf til en opgave, og det er min fornemmelse at de fotografer vi bruger er glade for min interesse for deres fag. Vi taler samme sprog, og jeg lærer også meget af at diskutere opgaverne med dem.

Forleden dag skulle jeg bruge et billede af vores direktør til en artikel i vores personaleblad. Jeg vidste at jeg havde to sider til tekst og billeder. Da vi flyttede ind i nye lokaler i september måned sidste år prøvede jeg med ovenstående opstilling. På den måde kunne jeg vise noget genkendeligt for læserne.

Jeg er ret glad for den kobling mellem mit primære job og interessen for foto.

Har du muligheden for at blande interessen for foto med dit arbejde på den ene eller anden måde?

Dette indlæg blev udgivet i På opgave..., Photography. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

