Fire dage i Budapest

Er lige kommet hjem efter en kort ferie i Budapest. Rejste med så lidt bagage som muligt, og da ferien ikke drejede sig om fotografering havde jeg kun min 5D og en 50mm 1.4 med.

Min rejse buddy, Lise, og jeg boede på Corinthia Hotel Budapest. Et lækkert hotel der bryster sig med central beliggenhed og ‘Spa and Wellbeing’ af høj standard. Det kan jeg nu bekræfte, og i min verden lever stedet fuldt op til de fem stjerner det har på blandt andet hotels.com. Der var gratis adgang til sauna, spa-bad og en stor 28 grader varm pool. Jeg kastede mig ud i at prøve en ‘Eye Treatment For Men’ og skulle du ikke ha’ prøvet den slags før kan det kun anbefales. Der var flere restauranter tilknyttet hotellet, og i den i øvrigt kæmpestore lobby lød der hver aften dæmpet musik fra en pianist. Og når man tænker over prisen hjælper det med til det samlede indtryk. Lige under 700 kr. (januar 2011) pr. overnatning. Jeg har lavet en kort iPhone video der viser lidt af hotellets foyer. Men bær over med mig – den er håndholdt, rystet og grumset.

Det var min første tur til Ungarn, men da prisniveauet er så billigt overvejer Lise, som jeg før har været i Warshawa med, og jeg at vende tilbage igen. Det var lige omkring 0 grader i de fire dage, så det kan jo kun være endnu bedre i sommerhalvåret.
På den sidste aften spiste vi på en restaurant, Bock Bistro, som er anbefalet i Michelin guiden. To forretter, én hovedret, to glas god rødvin, brød, vand og kaffe til i alt kun 360 danske kr……! Har stadig lidt svært ved at fatte at det var så billigt og tilmed rigtig, rigtig godt.

I en boghandel fandt vi en trappe der ledte op til en cafe. Den hed ‘Book Cafe’ og blev et sted vi kom tilbage til da de serverede god kaffe og endnu bedre kager. Selve lokalet var indrettet med chesterfieldmøbler og også her sad der en pianist og sørgede for god stemning. iPhonen kom frem igen og her kan du se to korte videostrimler.

Budapest var en meget behagelig overraskelse.

Dette indlæg blev udgivet i Photography, Uncategorized og tagget , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

