Adjustment Brush

Skater i Fælledparken - med lidt håndholdt flash fra venstre.

I disse dage arbejder jeg på at få min kommende hjemmeside lavet færdig. I de sidste par år har jeg brugt et gratis værktøj der hedder Pixelpost. Det har været godt nok til mit behov, men i løbet af de sidste par måneder er jeg blevet bombarderet med spam fra kommentarfelterne på sitet. Det holder bare ikke!  Jeg kan slette 10-20 spammails hver dag. Og hvis der skulle slippe en seriøs kommentar igennem drukner den pga. de andre. Så nu har jeg fundet noget andet der virker overskueligt og tilgængeligt. At det koster 5$ om måneden må jeg leve med.

Mens jeg så sidder og nørder gennem mit arkiv, kan jeg jo samtidig optimere, justere og über-tweake med værktøjerne i Lightroom. Damn, det er fedt! Adjustment Brush funktionen er som skabt til at løfte et billede som ovenstående. Og det minder mig om dengang på kollegiet i ’92 hvor jeg rodede med fremkalder, fixer og netop stod og ‘holdte tilbage’ og ‘viftede’ med hjemmelavede papskiver på ståltråd. Og det er præcis det samme man gør med Adjustment Brush.

Hjemmesiden er nok klar om en uges tid. I mellemtiden kunne det være fedt at høre om dine ‘ynglings’ greb i Lightroom. Hvis du da bruger det…..

Dette indlæg blev udgivet i Photoshop/Lightroom og tagget . Bogmærk permalinket.

2 svar til Adjustment Brush

  1. Agent Angelo siger:

    Så kom der spam på http://nonlinear.dk/blog/, men indtil nu har Akismet plugin’et taget det fint, men der var ca. 30-40 kommentarer. Tak for advarslen. Jeg håber Akismet bliver ved med at fungere 🙂

    • Admin siger:

      I mit tilfælde gik der et godt stykke tid før min Pixelpost blog blev ‘opdaget’ – og derefter kom der så ellers spam i en lind strøm! 30-40 kommentarer? Spamkommentarer?

Skriv et svar

