Jeg har brug for hjælp!….

Allerede her i weekenden skal jeg lave et billede der skal understøtte en tekst til et personaleblad. Emnet er førstehjælp, og historien er at en kollega har reddet en anden kollega, der faldt om med hjertestop lige da han skulle til at holde tale til en fest. Førstehjælpen reddede hans liv og han er tilbage på arbejdet igen.

Der er allerede billeder af de to personer og jeg skal lave et billede der illustrerer emnet generelt. Redaktøren vil gerne vise at der er tale om en hårfin balance mellem liv og død. Hun vil gerne have en kiste, en gravsten eller en skygge af en person i baggrunden. Det er lidt for trist efter min mening. Selv forestiller jeg mig et billede oppe fra af et bord med hvid dug og et væltet glas vin.Det var faktisk det der skete…

Har du en god ide?

Dette indlæg blev udgivet i På opgave..., Photography. Bogmærk permalinket.

7 svar til Jeg har brug for hjælp!….

  1. ThinkingSpace siger:

    Hvis du er træt af alkohol vinklen, hvad så med en stol, der er væltet væk fra et festdækket bord?

  2. ThinkingSpace siger:

    Jeg er enig med de andre. Din ide med dug og vin er bedst…

    Der er masser af symbolik i en snehvis dug og blodrødt vin, der er også lidt “livet rander ud…” over et væltet glas. 🙂

    • admin siger:

      Tak til jer alle. Nu får jeg ikke tid til forsøget før søndag. Men i mellemtiden må jeg finde ‘props’ frem. I morgen truer en helt anden type fotoopgave. Men jeg kan næsten fornemme at udfordringen bliver IKKE at få det til at ligne noget med alkoholproblemer. Og jeg har kun mig selv – ingen modeller, catering, DJ’s eller stylister….. 🙂

  3. Ursula siger:

    Jeg kan også meget bedre lide din idé, måske kunne du supplere med en mand der står lidt uskarpt i baggrunden og tager sig til hjertet og laver en av-grimasse…?

  4. mette siger:

    Synes din ide er superfin …ved ikke om det fordi den er så tydelig mht til den fine grænse -for det synes jeg den er – at jeg synes jeg har set den før på film/foto ? Ka sagtens bare være min forestilling .!!Men hvis den er brugt før er det jo ligegyldigt når det faktisk var hvad der skete !

  5. mette siger:

    hm synes også det lyder lidt trist for han døde jo ikke ..hmm..kan ikke lige se det for mig..er det en billedserie? hmm ku man lade bordet være en kiste der er er dækket med hvid dug og væltet vinglas.. måske lidt dobbeltkonfekt -men så har hun da fået sin kiste

    • admin siger:

      Enig. Historien ender jo godt! Jeg tror jeg forsøger med den hvide dug og vinglasset. Man kunne også vise dugen, glasset, kanten af en tallerken og så en førstehjælpskasse. Uha – nu vælter ideerne frem 🙂

Skriv et svar

