Scavenger Hunt

Jeg har en bekendt, Mads Holm, som er blevet optaget på en fotografskole i New York. Sejt! På skolen er de blevet introduceret til en øvelse der kaldes “Scavenger Hunt”. Det består af en række øvelser der skal få fantasien i gang. Jeg har hugget dem direkte fra hans site og ladet dem stå på engelsk.

1. Imitate a famous or iconic photo of one of the following photographers: Martin Parr, Diane Arbus, Weegee og Cindy Sherman
2. Photograph something you are living without
3. Take a picture that complements the color cyan
4. Document a trace of someone or something
5. A part of the body defined by light
6. Shoot your initials
7. Make a portrait of a classmate
8. What is an American Photograph? Make one
9. Make a photograph that is about touch
10. Photograph a memory
11. Shoot your baggage
12. Shoot an open space
13. Choreograph or contrive a picture
14. Light something at night and shoot it
15. Shoot at contradiction

Og sidst, men ikke mindst: Ja! Jeg kan jo ikke poste den slags her uden selv at følge op på det. Så nu får vi se om jeg har evnerne til sådan en udfordring. Du kan jo eventuelt joine mig! Du skal være SÅ velkommen 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Inspiration, Photography og tagget , . Bogmærk permalinket.

2 svar til Scavenger Hunt

  1. Ursula siger:

    Pweeew, det er da lidt af en udfording, hva? Men det lyder spændende!

    • admin siger:

      Ja, det er det faktisk. Jeg vidste intet om bl.a. Diane Arbus før dette. Nu har jeg i mellemtiden set en del af hendes billeder og det har været dagens mest spændende indslag. Hun var jo super talentfuld! Så nu skal jeg bare beslutte mig til hvordan jeg skal kopiere hende. HVIS jeg da vælger hende 🙂

Skriv et svar

