At vælge det rigtige billede

Midt i august tog jeg op til Humlebæk, for at lave billeder af Vibeke Brix Christensen der er børnelæge. Der skulle bruges et eller to billeder til en artikel for Læger Uden Grænser (MSF), om børn og underernæring i Afrika. Som udsendt til brændpunkter rundt om i verden, har Vibeke en stor viden om ernæring og børn.

Interviewet foregik i Vibekes dejlige have, og med hendes børn der ville være med til det hele. Jeg kom hjem med en stak billeder, og endte med at sende 16 af dem afsted til journalisten og layouteren. De skulle vælge de endelige – det havde jeg ikke noget med at gøre. Fint nok. Men bare det at vælgenogle få ud var svært, syn’s jeg. Jeg havde et par favoritter, men det blev ikke nogen af dem der endte med at komme i bladet.

Det endte med ét billede. Hvilket billede tror du?

Vibeke Brix 03

Vibeke Brix 07

Vibeke Brix 09

Vibeke Brix 10

Vibeke Brix 12

Vibeke Brix 14

Dette indlæg blev udgivet i På opgave..., Photography og tagget , , . Bogmærk permalinket.

4 svar til At vælge det rigtige billede

  1. Ursula siger:

    Hm, nr 3 virkede bare for obvious, synes jeg. Men du har ret. Der er mange der vægter øjenkontakten højt. Og det er jo også en vigtig ting, men nogle gange er det faktisk også ok at bevæge sig ud af boksen….

    Skønt lys i bladene på det sidste….suk, det var den sommer 😉

  2. Ursula siger:

    Jeg gætter på 10 eller 12

    • admin siger:

      Hej Ursula 🙂
      Ja, godt gæt. Men det blev nu 03. Jeg kunne godt li’ et af dem hvor knægten klatrer i træet, men kan godt forstå og acceptere valget af 03. Der er god øjenkontakt og miljø i baggrunden.

Skriv et svar

