Målgruppe: 20-25 år

For et stykke tid siden luftede jeg dette emne i en anden post. Men nu fik jeg lyst til at vise lidt mere…..

Inden så forfærdelig længe lancerer holdet bag danseskolen Streetsalsa en ny hjemmeside. Jeg har selv deltaget på flere af skolens forskelige salsa- og bachatahold siden efteråret 2006, men har nu holdt en længere pause.
Da Thomas Nygaard, det er kunstnerisk leder, spurgte om jeg ville hjælpe til med at lave billeder var der ikke så meget betænkningstid, og jeg sagde ja med det samme. Jeg under virkelig Thomas at få den bedste hjemmeside i dette land angående salsaskoler. Der er langt mellem de flotte og bare nogenlunde overskuelige sites på dette område, og Thomas er virkelig en passioneret danser, underviser og gennem-flink fyr. Så vi gik i gang med at finde de helt rigtige typer til billederne.

Dina og Viet på en togvogn på Bryggen, juli 2010.

Thomas ide var at ramme en relativ ung målgruppe. Gennemsnitsalderen på salsadansere i Danmark er meget højere end i resten af verden, hvilket der ikke er noget galt med, men Thomas vil også gerne have fat i de helt unge på omkring de 20 år. Hans salsa-stil er mere hip-hop og R’n’B orienteret end f.eks. tradiotionel cubansk salsa. Masser af attitude og flirt er hans mission.

Vi blev enige om at billederne egentlig ikke decideret behøvede at sige: “Dette er L.A. Style salsa”, men være mere overordnede i stilen, og hellere signalere ungdom, et slidt ‘urban’ miljø og endelig ikke noget med en fin danseskole og bonede gulve. Jeg ved ikke om det er så tydeligt, men jeg skruede op for farverne og gav det hele rigeligt flash fra en lille softboks en hjælper holdte op over danserne. Vi brugte det meste afen eftermiddag og aftenen med. Om jeg blev træt? Nej, jeg var så tændt af det hele og syn’s selv resultatet blev som vi ønskede.

Dette indlæg blev udgivet i På opgave..., Photography og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

