Lightroom 3

Lightroom 3

…is in the house. Forleden aften downloadede jeg Adobe Photoshop Lightroom 3. LR er i det hele taget blevet en større og større del af mit workflow. Og jeg er rigtig glad for at arbejde med det. Ikke mindst på grund af arkivdelen. Men her til aften (Nej, jeg ser ikke VM i fodbold!) har jeg kastet mig over webdelen. Og det er noget jeg kommer til at bruge mere og mere er jeg sikker på.
Fra nu af kan jeg smide et webalbum på nettet under mit eget domaine. Så kan kunden sidde og se billederne igennem og udvælge dem han/hun vil have. Ret fedt!  Der er flere templates at vælge imellem. Se f.eks. denne funky version med en stribe tilfældige billeder: web01.k-foto.dk eller dette lidt mere konservative: web02.k-foto.dk

Hvad bruger du af programmer til f.eks. arkivering? Hvis det er noget du da overhovedet gør……

Dette indlæg blev udgivet i Photoshop/Lightroom. Bogmærk permalinket.

2 svar til Lightroom 3

  1. Kim siger:

    Jeg har foreløbig brugt gratisprogrammet FastStone Image Viewer, som fungere ganske godt til simpel gennemgang og navngivning. Overvejer dog at skrifte til ACDSee Pro, som så vidt jeg kan se minder lidt om Lightroom. Lightroom er for dyrt til mit behov, så ACDSee Pro virker som et godt alternativ.

    • admin siger:

      Hej Kim,
      Jeg kender ikke FastStone Image Viewer, men ACDSee har jeg gode erfaringer med. Det er dog efterhånden nogle år siden jeg brugte det.

      I det hele må jeg indrømme at jeg er en ‘mærkevare-rytter’. Når vi taler udstyr vil jeg hellere vente til jeg råd til det rette gear (i mit tilfælde Canon) end at f.eks. købe en Sigma zoom til min 5D. Og med hensyn til software er jeg endda i den situation at jeg har for meget! D.v.s. jeg overlapper med to-tre forskellige RAW-konverterer og to-tre arkiveringssystemer. Tænk hvis man gik glip af noget 🙂

Skriv et svar

